• מערכות מידע

בעידן הנוכחי המכונה גם עידן הידע, פעולות הקשורות בטיפול במידע, בארגונו, בניהולו, באגירתו, בהפצתו ובמיצוי הידע מהמידע העצום הנאגר הן חלק הכרחי בפעילותם של ארגונים וקהילות ובהווייתם היום-יומית של הפרטים הלוקחים חלק בארגונים ובקהילות אלו. פעולות אלו עושות שימוש מסיבי בטכנולוגיות מחשוב ותקשורת המתפתחות בקצב מהיר. הכלים והיישומים היום-יומיים הנגזרים ממהפכת המידע והנלווים אליה נתפסים כסוכני שינוי חברתי, כלכלי ותרבותי רב עוצמה המשפיעים על האופנים שבהם אנשים וקהילות מתקשרים, פועלים, משחקים, לומדים ויוצרים.

מידע הוא משאב חיוני בתפקוד כל קהילה ותרומתו רבה להתפתחותה. שימוש יעיל במידע מסייע בחיבור בין שותפים פנימיים לחיצוניים, בקבלת החלטות בכל הדרגים ובבניית ידע חדש על סמך המידע. על אף שאנו מוקפים במידע רב, הפיכתו לידע רלוונטי לקהילה והנגשת הידע החדש שנוצר למשתמשים רבים בתוכה ומחוצה לה מחייבים את עיצובה, הקמתה והפעלתה השוטפת של מערכת מידע קהילתית. גם לאחר הקמת מערכת המידע, יש צורך בתחזוקה שוטפת שלה, באיתור תקלות ותיקונן ובעדכון המערכת בהתאם לשינויים ארגוניים, לצורכי האנשים בקהילה ולהתפתחויות הטכנולוגיות.

מכל אלה עולה צורך בהכשרה ראויה של אנשי מקצוע מיומנים בעלי כישורים מידעניים וידע אקדמי שיתנו מענה לקהילות וארגונים במגוון שלבי הפיתוח, ההטמעה והתחזוקה של מערכת המידע.

 

למידע נוסף- לחץ כאן

 

עבור לתוכן העמוד